ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΛΕΛΕΣ ΓΩΝΙΑΣ

 

                             

 

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Λύκειο

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ

Να εντοπίσετε τη συλλογιστική πορεία των παρακάτω επιχειρημάτων και να τα αξιολογήσετε ως προς την ορθότητά τους:

  1. Όλοι οι πλανήτες είναι ετερόφωτοι. Η γη είναι πλανήτης. Άρα, η γη είναι ετερόφωτη.
  2. Στην Ιταλία ούτε ένας Ιταλός δε μου μίλησε στην αγγλική γλώσσα. Άρα, οι Ιταλοί δεν μιλούν Αγγλικά.
  3. Ο Χ πέτυχε άριστη βαθμολογία στο διαγώνισμα με ελάχιστη μελέτη. Ο Ψ πέτυχε, επίσης, άριστη βαθμολογία στο διαγώνισμα. Άρα, ο Ψ είναι πιθανόν να μελέτησε ελάχιστα.
  4. Ο Δημήτρης είναι φιλομαθής. Ο Δημήτρης είναι μαθητής. Άρα, όλοι οι μαθητές είναι φιλομαθείς.
  5. Τα φάρμακα που έχουν επικίνδυνες παρενέργειες πρέπει να αποσύρονται από την κυκλοφορία. Το φάρμακο Χ αποδείχτηκε ότι έχει επικίνδυνες παρενέργειες. Άρα, το φάρμακο Χ πρέπει να αποσυρθεί από την κυκλοφορία. (αξιοποίηση παραδείγματος από το βιβλίο του ΟΕΔΒ σελ. 12).
  6. Η φύση έχει δυνατότητες αυτορρύθμισης. Άρα, δεν κινδυνεύουν οι υδάτινοι πόροι από τη συνεχή ρύπανσή τους.
  7. Τα ατομικά δικαιώματα είναι κατοχυρωμένα από το Σύνταγμα. Η ελευθερία της έκφρασης είναι ατομικό δικαίωμα. Άρα, η ελευθερία της έκφρασης είναι κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα.
  8. Το νερό σταματάει τη δίψα. Η θάλασσα είναι νερό. Άρα, η θάλασσα σταματάει τη δίψα. (πλήρης ανάπτυξη του συλλογισμού που αναφέρεται στο βιβλίο του ΟΕΔΒ σελ.17).
  9. Όπου απουσιάζει ο ανταγωνισμός, ο άνθρωπος δεν πλουτίζει τα εφόδιά του. Σε παλαιές εποχές απουσίαζε ο ανταγωνισμός. Άρα, ο άνθρωπος σε παλαιές εποχές δεν πλούτιζε τα εφόδιά του. (Να θεωρήσετε ότι οι προκείμενες ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα). (Πανελλήνιες ΓΕΛ 2004)

Ακολουθήστε μας

Log in

Ε! Πριν φύγεις...

Κάνε εγγραφή στο Newsletter της Φιλολογικής γωνιάς για να λαμβάνεις πρώτος νέα, κρυφό υλικό, ενημερώσεις και πολλά άλλα!