Εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια

Διαγώνισμα 10

A. KEIMENO

Η επίδραση της ύπαρξης βιβλίων

    Η δίψα για μάθηση γεννιέται από το σπίτι και τώρα η επιστήμη έρχεται να τεκμηριώσει τα οφέλη αφού η μεγάλη έρευνα που χρειάστηκε 20 χρόνια για να ολοκληρωθεί, εξέτασε ανθρώπους σε 42 χώρες και διαπίστωσε πως όσο πιο πολλά βιβλία υπάρχουν σε ένα σπίτι τόσο πιο αυξάνεται το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών αργότερα στη ζωη τους. Το αντίθετα συμβαίνει με την εξέλιξη των παιδιών που μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον δίχως βιβλία.

     Η επικεφαλής της έρευνας, καθηγήτρια κοινωνιολογίας του πανεπιστημίου της Νεβάδα, Mariah Evans, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γονείς, είτε είναι πλούσιοι είτε φτωχοί, είτε περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένοι οι ίδιοι, αν διαθέτουν μια βιβλιοθήκη στο σπίτι τους, έστω και αν δεν είναι μεγάλη, συμβάλλουν πολύ καθοριστικά στο να αποκτήσουν τα παιδιά τους στη συνέχεια ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης.

     Το πόρισμα σπάει στεγανά που υπήρχαν εδώ και πολλά χρόνια: δηλαδή ότι ο σημαντικότερος παράγοντας για το μορφωτικό επίπεδο ενός παιδιού στη ζωή του είναι το πόσα χρόνια θα σπουδάζει, πράγμα που έδειχνε να εξαρτάται κυρίως βάσει του μορφωτικού επιπέδου των γονέων του. Όμως η έρευνα δείχνει ένα παιδί που μεγαλώνει σε σπίτι με το ερέθισμα της βιβλιοθήκης, έχει ουσιαστικά την ίδια ωφέλεια με ένα παιδί που ανατρέφεται από γονείς με ανώτερη εκπαίδευση.

     Η επίδραση της βιβλιοθήκης δείχνει να διαφέρει από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα στην Κίνα εκτιμάται ότι 500 ή περισσότερα βιβλία σε ένα σπίτι «προσθέτουν» κατά μέσο όρο 6,6 περισσότερα χρόνια εκπαίδευσης. Στις ΗΠΑ ο αριθμός των πρόσθετων χρόνων εκπαίδευσης είναι 2,4 χρόνια. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο μέσος όρος είναι 3,2 χρόνια ενώ όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των βιβλίων, τόσο περισσότερα φαίνεται να είναι και τα οφέλη.

     Παρόλα αυτά η βιβλιοθήκη δεν χρειάζεται να είναι τεράστια για να αποδώσει, λέει η δρ Evans αφού «κάθε επιπλέον βιβλίο έχει μεγαλύτερη επίδραση στην απόδοση κάποιου που έχει μόνο μια μικρή βιβλιοθήκη στο σπίτι από ό, τι στην απόδοση κάποιου που βρίσκεται σε ένα σπίτι που ξεχειλίζει από βιβλία. Το δεύτερο βιβλίο και το τρίτο βιβλίο έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο από ό, τι το 102η ή 103ο».

[Πηγή: www.doctv.gr] ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ, 31 Οκτωβρίου 2016

Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

 

1. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

      i.         Να δώσετε έναν διαφορετικό τίτλο στο κείμενο

 

……………………………………………………………………………………………………………

 

    ii.         Σύμφωνα με το κείμενο που διαβάσατε , πώς συνδέεται η βιβλιοθήκη με την εκπαίδευση και την μόρφωση των παιδιών ;

Να δώσετε μια ολοκληρωμένη απάντηση σε μια παράγραφο 10 γραμμών .

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………2. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ

      i.         Να κάνετε την χρονική αντικατάσταση του ρήματος διαπίστωσε στο α’ πληθυντικό πρόσωπο.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    ii.         Να κάνετε την εγκλιτική αντικατάσταση του ρήματος να αποδώσει στο χρόνο και στο πρόσωπο που βρίσκεται .

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  iii.         Να γράψετε τα παραθετικά του επιθέτου μεγαλύτερη στο γένος, στην πτώση και στον αριθμό που βρίσκεται .

……………………………………………………………………………………………………

 

3. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ

       i.         Να αναγνωρίσετε και να χαρακτηρίσετε την παρακάτω δευτερεύουσα πρόταση

(είδος, εισαγωγή, εκφορά, συντακτική λειτουργία ).

 

Το πόρισμα σπάει στεγανά που υπήρχαν εδώ και πολλά χρόνια.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

4. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

Το σχολείο σας διοργανώνει Λογοτεχνικό Διαγωνισμό «Βιβλιοδρομίες 2018» , καλείστε να ενημερώσετε τους συμμαθητές σας  για τον διαγωνισμό με βάση τις πληροφορίες που σας δόθηκαν και να τους πείσετε να πάρουν μέρος παρουσιάζοντάς τους την χρησιμότητα των εξωσχολικών βιβλίων . Να ετοιμάσετε μια ομιλία 5 λεπτών . ( 15 γραμμές )

Τρόπος, Χρόνος και τόπος διεξαγωγής

  • Ως χρόνος διεξαγωγής του διαγωνισμού ορίζεται η 24η Απριλίου 2018. Η διάρκεια διεξαγωγής του διαγωνισμού θα είναι δίωρη.
  • κεντρικό εξεταστικό κέντρο : Ιωνίδειος Σχολή, Πειραιάς .

Επιπλέον, θα ορισθούν και κατά τόπους εξεταστικά κέντρα σε περιοχές της υπόλοιπης Ελλάδας και της Κύπρου, με την προϋπόθεση ότι θα συμμετάσχουν τουλάχιστον πενήντα (50) μαθητές από τη συγκεκριμένη περιοχή.

 

  • Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν όποιο βιβλίο επιθυμούν από τον κατάλογο που θα βρουν στην ιστοσελίδα του σχολείου
  • Στις εξετάσεις θα πρέπει να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης
  • Το βραβείο είναι βιβλία συνολικής αξίας 150 ευρώ .

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 
 

Εδώ μπορείτε να σύρετε και να βάλετε νέο περιεχόμενο ή να μετακινήσετε το υπάρχον περιεχόμενο.

Για να ξεκινήσετε τη βοήθεια. Κάντε κλικ εδώ

Σεμινάριο

                                                                                                                                                                      

                                              

Ακολουθήστε μας

Log in