Απαντήσεις 3ης Προσομοίωσης
Να σημειώσετε δίπλα από την κάθε πρόταση αν είναι σωστή (Σ) ή λανθασμένη (Λ) και στη συνέχεια να δικαιολογήσετε την απάντησή σας μέσα από το κείμενο.
- Ο άνθρωπος γνωρίζοντας το ιστορικό του παρελθόν έχει καλύτερες και πιο σταθερές βάσεις, διεκδικώντας την ελευθερία του.Σ
- Ο πραγματικός ηγέτης σε μια χώρα θα πρέπει να έχει πλάνο δράσης για όλα τα πιθανά ενδεχόμενα .Σ
- Ο Θουκυδίδης υποκινήθηκε από πολιτικές σκοπιμότητες για να γράψει το ιστορικό του έργο . Λ
- Το έργο του Θουκυδίδης αποτελεί εργαλείο σκέψης και προβληματισμού για τον άνθρωπο .Σ
- Το ιστορικό έργο του Θουκυδίδη αφορά γεγονότα του παρελθόντος που δε συνδέονται με το παρόν μας . Λ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2η
Να σχολιάσετε τον τίτλο του κειμένου . Πώς συνδέεται ο Πελοποννησιακός πόλεμος με τον 21ο αιώνα ;
Μέσα από την μελέτη της ιστορίας ο άνθρωπος κατανοεί καλύτερα τα γεγονότα που συμβαίνουν στη σύγχρονη ιστορία και έτσι μπορεί να αντιμετωπίσει τις όποιες συνθήκες δραστικά και αποτελεσματικά .
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η
Να γράψετε τα ένα συνώνυμο και ένα αντώνυμο για κάθε υπογραμμισμένη λέξη :
ΛΕΞΗ |
ΣΥΝΩΝΥΜΟ |
ΑΝΤΩΝΥΜΟ |
απαντήσεις στις υπαρξιακές του αμφιβολίες |
προβληματισμούς |
βεβαιότητες |
Η πολιτική είναι παντού και διέπει όλο το ιστορικό έργο |
διαπερνά |
αποσιωπάται |
Μπροστά στην ανεκτίμητη επιστημοσύνη του έργου |
σημαντική |
ασήμαντη |
αποφαίνεται με μεγαλύτερη βεβαιότητα |
σιγουριά |
αβεβαιότητα |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4η
Να συμπληρώσεις τα παρακάτω κενά τοποθετώντας τη λέξη που βρίσκεται στην παρένθεση στον κατάλληλο τύπο :
Ο άριστος (καλός, υπερθ.) δε διαβάζει πολλές (πολλή) ώρες.
Αντιθέτως, μελετά συγκεντρωμένος (συγκεντρώνομαι, μετοχή ) και δεν
αποσπάται ( αποσπώμαι ) η προσοχή του από το κινητό του ή την τηλεόραση .
Το σωστό διάβασμα, βέβαια, απαιτεί και έναν επιμελή ( επιμελής) μαθητή
και ένα επιμελές (επιμελής) διάβασμα . Δεν πρέπει να αφήνει κενά . Είναι
στο χέρι σου … επίλεξε ( επιλέγω, προστακτική) τι θες !
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5η
Να βρεις τα υποκείμενα και τα αντικείμενα (άμεσα / έμμεσα) των παρακάτω προτάσεων, εφόσον υπάρχουν :
- Είπε στον δάσκαλο ψέματα .
Ρήμα |
Αντικείμενο (άμεσο) |
Αντικείμενο (έμμεσο) |
είπε |
ψέματα |
στον δάσκαλο |
- Ήθελα να ξέρω τι κάνεις .
Ρήμα |
Αντικείμενο |
|
ήθελα |
να ξέρω |
|
- Μου χάρισαν ένα καινούριο ποδήλατο .
Ρήμα |
Αντικείμενο (άμεσο) |
Αντικείμενο (έμμεσο) |
χάρισαν |
ένα καινούριο ποδήλατο |
μου |
- Την απάντηση την έδωσε ο Πέτρος.
Ρήμα |
Αντικείμενο (άμεσο) |
Αντικείμενο (έμμεσο) |
έδωσε |
την απάντηση |
την |
- Του αρέσουν πολύ τα γλυκά .
Ρήμα |
Αντικείμενο (άμεσο) |
Αντικείμενο (έμμεσο) |
αρέσουν |
τα γλυκά |
του |
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6η
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ
Ο πόλεμος, δυστυχώς, τον 21ο αιώνα έχει γίνει καθημερινότητα σε χώρες που είναι πολύ κοντά στην Ελλάδα , όπως στη Συρία . Τα μεγαλύτερα θύματα των πολέμων αναμφισβήτητα είναι τα παιδιά . Ευαισθητοποιημένοι, λοιπόν, από τη σύγχρονη πραγματικότητα αλλά και από τη φωτογραφία, που βρήκατε στο διαδίκτυο, καλείστε να κάνετε μια ομιλία 10 λεπτών σε εκδήλωση του σχολείου σας, όπου θα αναφερθείτε στις συνέπειες του πολέμου για τα παιδιά αλλά και τρόπους διασφάλισης της ειρήνης σε παγκόσμιο επίπεδο .
Ομιλία
Προσφώνηση - αποφώνηση
Συνέπειες
Απώλεια ανθρώπινων ζωών, αναπηρίες, σοβαρά προβλήματα υγείας, όχι μόνο κατά τη διάρκεια των συρράξεων αλλά ακόμη και στις επόμενες γενιές. Με τη μείωση του πληθυσμού πλήττονται ανεπανόρθωτα όλοι οι τομείς της οικονομίας και του πολιτισμού.
Ανασφάλεια , σύγχυση και φόβος κλονίζουν την ψυχική ισορροπία των ανθρώπων που βιώνουν έναν πόλεμο και δημιουργούν ψυχικά τραύματα που τους ακολουθούν και στην περίοδο της ειρήνης.
Ο πόλεμος εξαχρειώνει ηθικά τον άνθρωπο, τον υποβιβάζει στην κατάσταση του θηρίου. Προκειμένου να επιβιώσει, και σε καθεστώς ανομίας και βίας, καταφεύγει σε πράξεις απάνθρωπες, που ποτέ δε θα σκεφτόταν σε περίοδο ειρήνης. Ενισχύονται έτσι επικίνδυνα κοινωνικά φαινόμενα, όπως η εγκληματικότητα και η παρεμπόδιση της ομαλής λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Τρόποι αντιμετώπισης
Η ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των πολιτών και η άσκηση πίεσης προς τις κυβερνήσεις για την παύση των συρράξεων, τον περιορισμό των εξοπλισμών και το μελλοντικό αφοπλισμό.
Η παροχή ανθρωπιστικής παιδείας στους νέους μέσω της εκπαίδευσης. Με την αντικειμενική προσέγγιση της Ιστορίας, ο μαθητής θα μπορέσει να κατανοήσει τις ολέθριες συνέπειες του πολέμου και θα αντιληφθεί την αλληλένδετη σχέση ειρήνης και προόδου.
Η ενεργοποίηση των μέσων ενημέρωσης που μπορούν να καταδείξουν τη φρίκη του πολέμου, ευαισθητοποιώντας το κοινό για τον αγώνα υπέρ της ειρήνης.
Οι πνευματικοί ηγέτες έχουν χρέος να παραδειγματίζουν με τη στάση τους και να συμμετέχουν σε κάθε καταδίκη του πολέμου θεωρητική ή έμπρακτη.
Η προώθηση του διαλόγου ως μοναδικού μέσου επίλυσης διαφορών μεταξύ κρατών.