Εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια

Προσομοίωση 2

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ : ΣΕΒΗ ΔΡΙΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ 

 

ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ :______________________________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ :______________________________

ΟΔΗΓΙΕΣ

Απαγορεύεται το μολύβι και το διορθωτικό .

Γράφετε μόνο με στυλό μπλε ή μαύρο .

Ως πρόχειρο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την τελευταία σελίδα .

 

 

Θέμα : «Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη πολύτεκνη οικογένεια στην Ελλάδα και ποιοι είναι οι αρωγοί της»

 

Η οικογένεια είναι δώρο λέει η μαμά μου. Μοιραζόμαστε τα νέα μας γύρω από το τραπέζι, παίζουμε . Αν ζούσαμε παλιά θα δουλεύαμε στα χωράφια και θα ζούσαμε σε δύσκολες συνθήκες. Και τώρα όμως είναι δύσκολα να είσαι μέλος πολύτεκνης οικογένειας.

Νομίζω ότι από το πολύ και τα τέκνα γίνεται ο πολύτεκνος. Αν κάποιος αγαπάει τα παιδιά κάνει πολλά και μεγαλώνουν όλα με ξερό ψωμί έτσι λέει ο παππούς μου.

Εμείς περνάμε δύσκολα. Η μαμά χωρίς δουλειά. Αν ζούσαμε στο εξωτερικό θα ήμασταν φίνα γιατί εκεί δίνουν επιδόματα πολλά στους πολύτεκνους.

Η μαμά λέει πως στην Ελλάδα μας τιμωρούν όταν είμαστε πολλά παιδιά. Δεν ξέρω αν η τιμωρία μου , ήταν να φύγει ο μπαμπάς μου από το σπίτι, γιατί δεν μας έφταναν τα λεφτά.

Μερικές φορές πεινάμε , δεν έχουμε αρκετά παιχνίδια , μας δίνουν άλλα παιδάκια. Την Πέμπτη είναι τα γενέθλιά μου και θα πάμε στο μάρκετ. Θα πάρουμε από ένα καλάθι και μπορούμε να πάρουμε τρία πράγματα ο καθένας. Μπισκότα , σοκολάτες και τέτοια. Επιτέλους θα πάρω το μεγάλο μπουκάλι μίλκο. Ο Οδυσσέας που είναι τριών , μάλλον θα γεμίσει όλο το καλάθι.

Πέρσι μας έφερναν φαγητό από την Εκκλησία. Όταν μεγαλώσω θα μαγειρεύω και εγώ για τα παιδιά που πεινάνε.

Εγώ είμαι ο δεύτερος στην οικογένεια από τέσσερα αδέλφια. Με την αδελφή μου παίζουμε ξύλο συνέχεια, αλλά μου αρέσει που παίζουμε κρυφτό και μπάλα.

Οι φίλες της μαμάς και ειδικά η κυρία Ματίνα μας βοηθάει με φάρμακα αν θέλουμε κάποια φορά. Και μας ψωνίζει από το σούπερ μάρκετ.

Τα προβλήματα των πολύτεκνων είναι πολλά και δεν μας βοηθάει ο δήμος. Μόνο φρούτα δίνουν. Πως θα πάμε σινεμά ; Θα πληρώσουμε με τα φρούτα;

Η μαμά κλαίει γιατί δεν την πήραν στην δουλειά, μάλλον επειδή έχει πολλά παιδιά της είπαν. Έτσι άκουσα.

Πρέπει να μην γίνει η Ελλάδα μας γεμάτοι γέρους. Καλοί είναι και αυτοί , όπως η γιαγιά και ο παππούς, όμως οι δάσκαλοί μας λένε πως η χώρα μας δεν αυξάνεται. Αλλά και πώς να υπάρχουν πολλά παιδιά όταν δεν είναι χαρούμενα , δεν έχουν παιχνίδια και πεινάνε;

Είναι ωραίο όμως να έχεις μεγάλη οικογένεια. Δεν μου αρέσει η ησυχία και φοβάμαι το σκοτάδι, για αυτό η αδελφή μου μου κάνει το βράδυ σήματα με το φακό. Μακάρι να ήξερα πως είναι τα σήματα μορς που κάνεις με το φως. Θα έκανα στον ουρανό , να έρθουν στη γη όλα τα αστέρια να φωτίζουν τα παιδιά και να τα κάνουν να χαμογελάνε και τη μαμά.

Οι πολύτεκνες οικογένειες θέλουν βοήθεια. Δεν βοηθάει πολύ το κράτος . Πιο πολύ βοηθάνε οι άνθρωποι. Ό ένας με τον άλλον. Πιάνουν τα χέρια και στηρίζουν την ζωή μας. Άλλος λίγο, άλλος πολύ. Είναι όμως άνθρωποι. Και αν πάψουν να υπάρχουν πολύτεκνες οικογένειες θα πάψουν και οι άνθρωποι.

 

Χριστοδουλάκης Βασίλειος-Άγγελος

Μαθητής Α’ γυμνασίου”

Βραβευμένη έκθεση .

http://www.theophilos.gr/%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82-%CE%B2%CF%81/

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1η

 

 

Να γράψετε 4 προβλήματα που αντιμετωπίζει ο μαθητής και η οικογένεια του στην ελληνική κοινωνία :

 

1…………………………………………………………………………………………

2………………………………………………………………………………………..

3………………………………………………………………………………………..

4…………………………………………………………………………………………

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2η

Τι συναισθήματα σου προκαλεί η έκθεση του μαθητή ; (7 γραμμές)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η

Είναι σωστά τα παρακάτω συμπεράσματα σύμφωνα με το κείμενο ; Διάβασε το κείμενο προσεκτικά και υπογράμμισε Ναι ή Όχι. Στις γραμμές που ακολουθούν να αντιγράψεις τις φράσεις-προτάσεις του κειμένου που στηρίζουν την απάντησή σου.

α. Όλες οι οικογένειες αντιμετωπίζουν τα ίδια σοβαρά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα .

ΝΑΙ ΟΧΙ __________________________________________________________________________________________________________________________________________

β. Ο μαθητής στο κείμενο δείχνει να παραιτείται από κάθε προσπάθεια να αντιμετωπίσει το πρόβλημα .

ΝΑΙ ΟΧΙ

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4η

Να βρεις τις παρακάτω υπογραμμισμένες λέξεις/φράσεις μέσα στο κείμενο και να

αντικαταστήσεις καθεμιά από αυτές με μία άλλη λέξη/φράση χωρίς να αλλάξει η σημασία τους.

  • Νομίζω ότι από το πολύ και τα τέκνα γίνεται ο πολύτεκνος.

 ____________________________________________________________

  • Η μαμά χωρίς δουλειά.

 ____________________________________________________________

  • Δεν ξέρω αν η τιμωρία μου , ήταν να φύγει ο μπαμπάς μου.

 ____________________________________________________________

  • Έτσι άκουσα.

_____________________________________________________________

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5η

Να εντοπίσετε τις δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις και να χαρακτηρίσετε τον συντακτικό τους ρόλο :

  • Νομίζω ότι από το πολύ και τα τέκνα γίνεται ο πολύτεκνος.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Δεν ξέρω αν η τιμωρία μου ήταν να φύγει ο μπαμπάς μου από το σπίτι.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6η

Να ξαναγράψεις τις υπογραμμισμένες λέξεις/φράσεις χωρίς να αλλάζει το νόημα:

Μεταξύ άλλων παρουσιάζονται παιχνίδια κατασκευασμένα στο χέρι.

Μεταξύ άλλων παρουσιάζονται παιχνίδια που ...........................................................

Τα παιχνίδια παρουσιάζονται ως εργαλείο εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας των παιδιών.

Τα παιχνίδια παρουσιάζονται ως εργαλείο για να ....................................................................................................

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 7η

Μην αλλάζεις τα όνειρά σου, άλλαξε αυτό που σε εμποδίζει ..

Με αφορμή την έκθεση του μαθητή προβληματίστηκες και αποφάσισες να γράψεις μια ομιλία 200 λέξεων όπου θα παρουσιάσεις την ιδανική κοινωνία που θα ήθελες να ζεις ή να ζήσεις στο μέλλον .

 

Ακολουθήστε μας

Log in

Ε! Πριν φύγεις...

Κάνε εγγραφή στο Newsletter της Φιλολογικής γωνιάς για να λαμβάνεις πρώτος νέα, κρυφό υλικό, ενημερώσεις και πολλά άλλα!