Εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια

Φυσικό περιβάλλον

Επεμέλεια: Σέβη Δριμαροπούλου

ΚΕΙΜΕΝΟ

Θεατρικό παιχνίδι : ΚΥΡΙΑΚΗ ΒΡΑΔΥ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ

Ένα σενάριο, πρόταση για αφόρμηση από τον Νίκο Γιερμαντζίδη υπεύθυνο Α/θμιας εκπ. Ν. Ξάνθης (απόσπασμα)

ΠΟΥΡΝΑΡΙ: Πω, πω παιδιά τι ζαλάδα είναι αυτή ! Πω - πω ! όλα γυρνάνε γύρω - γύρω! Δεν είμαι καλά σας λέω, δεν είμαι καλά! Όποιος περνούσε απ’ το μονοπάτι με τραβούσε και μια σπρωξιά και ...νάτα μας! - πάλι να πηγαίνω πέρα- δώθε! Μόλις ησύχαζα κι έλεγα πάει πέρασε, να ο επόμενος τουρίστας! Και πάλι τα ίδια. Και το χειρότερο: πέρασε όλη η ΣΤ τάξη του ...... Δημοτικού Σχολείου! Ναι, μάλιστα. Τριάντα τρελόπαιδα και κούνα - κούνα με κάνανε αυγοτάραχο. πω-πω! Δεν είμαι καλά σας λέω.

ΙΤΙΑ: Ακούστε, κάποιος κλαίει: Να εκεί ένα μικρό αγριολούλουδο ένα κολχικό.

ΨΑΘΙ: Γιατί κλαις μικρούλι μου;

ΚΟΛΧΙΚΟ (κλαίγοντας): Κάτι παιδιά πέρασαν δίπλα μας κι ένα κοντοστάθηκε και μας κοίταζε, εμένα και το αδελφάκι μου. Τότε ένα άλλο παιδί άπλωσε το χέρι κι έκοψε το αδελφάκι μου! Το πήρε μαζί του κι έφυγε! Δεν θα το ξαναδώ ποτέ! Ποτέ!

ΠΑΙΟΝΙΑ: Πω! Πω! Τι σκληρός κόσμος! Εμείς χαρίζουμε την ομορφιά μας στους ανθρώπους κι εκείνοι - μεγάλοι και μικροί- θέλουν να μας πάρουν μαζί τους. Αυτό όμως είναι για μας καταστροφή! Γιατί το κάνουν; Μήπως δεν θέλουν να χαίρονται την ομορφιά μας εδώ, μέσα στη φύση; Θεούλη μου, λες να με κόψουν κι εμένα το άλλο Σαββατοκύριακο;

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

  1. Ποιο είναι το θέμα συζήτησης στον παραπάνω διάλογο;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………

 

  1. Ποιο είναι το ηθικό δίδαγμα που μένει στο τέλος της ιστορίας;

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

  1. Να γίνει χρονική και εγκλιτική αντικατάσταση του ρήματος λέω στο β’ ενικό.

 

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

  1. Προβληματισμένος/η από την παρακάτω εικόνα αποφασίσατε να γράψετε ένα άρθρο 100-120 λέξεων στην εφημερίδα του σχολείου σας όπου θα διατυπώσετε τις σκέψεις σας.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ακολουθήστε μας

Log in

Ε! Πριν φύγεις...

Κάνε εγγραφή στο Newsletter της Φιλολογικής γωνιάς για να λαμβάνεις πρώτος νέα, κρυφό υλικό, ενημερώσεις και πολλά άλλα!